11 maj 2015

Liebster award



Jag har blivit nominerad av Linn. Tack så mycket! :)
Här är frågorna som hon ställde och mina svar:


1. Vilken bokserie är din absoluta favorit?
Just nu The Raven Cycle av Maggie Stiefvater. Jag kan bara inte greppa hur bra den är.

2. Om du håller på eller vill skiva en bok vad ska den handla om?
Oj, ingen aning. Jag skriver inte alls och har sjukt dålig fantasi.

3. Om du skulle tänka ut ett eget fantasiväsen hur skulle det då se ut?
Som sagt, dålig fantasi. Men det skulle nog bli något med vingar.

4. Vad tycker du bäst om serie eller singel bok?
Det beror på. Ibland är det väldigt skönt med en ensam bok, men om den är bra så vill jag ju ha mer.

5. På vilket språk tycker du bäst om att läsa? Svenska? Engelska? Eller något helt annat språk?
Läser nog helst på engelska. Gillar att läsa på originalspråk om jag kan.

6. Vad tycker du om att man kan få recensionsexemplar? Bra? Dåligt? Irriterande? Fantastiskt?
Roligt, men ibland lite stressande om det dimper in böcker som man inte bett om.

7. Vilket är bäst? Äga eller låna böcker?
Äga. Helt klart. Nu jobbar ju jag på ett bibliotek, så jag borde väl säga låna, men jag gillar att äga.

8. Vilken bok i din bokhylla är du mest stolt över att du äger?
Min signerade The Graveyard Book av Neil Gaiman. 

9. Vilken bok var det som först fick in dig i böckernas värld? Det behöver inte vara din allra första bok utan det som fick dig att verkligen vilja läsa mer och mer och mer!
Okej, det första riktiga läsminnet jag har (förutom bilderböcker) är Kitty och balettmysteriet. Jag har läst den så många gånger som barn att jag fortfarande vet precis vad som händer.

10. Vad är du för intressen utöver böcker?
Pussel! Jag bygger 2000-bitars och älskar när allt hamnar på plats i ordning och reda. 

11. Om du skulle gissa, hur många böcker kommer du läsa det här året?
Jag har lite av en lässvacka just nu, men på Goodreads står mitt mål på 80 böcker, så jag hoppas att jag ska nå det.


Tack för frågorna! Det var roligt. Tyvärr verkar alla redan blivit nominerade, så jag skippar den biten. 
Hoppas att det är okej ändå. 

Jag ?
Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar